E-shop Frilla vzbudzuje nielen záujem, ale aj značné pochybnosti. Mnohí zákazníci nie sú spokojní s poskytovanými službami a produktmi tejto slovinskej spoločnosti. Hoci sú jej nízke ceny, akcie, zľavy a veľký výber produktov lákavé, nemusí ísť o výhodný nákup. Skúsenosti s e-shopom Frilla a recenzie navštevníkov poskytnú užitočné informácie. Je frilla.sk top medzi eshopmi?
Obsah článku
Aktuálne nie je Frilla sk zaradená medzi rizikové e-shopy, ktoré eviduje Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Treba však zdôrazniť, že to nemusí znamenať úplnú bezpečnosť a spoľahlivosť e-shopu.
Frilla online-shop
Slogan kontroverzného e-shopu Frilla.sk znie: „Produkty za pár eur a všetko so zľavou.“ Je však nakupovanie naozaj výhodné, alebo hrozí strata peňazí a márne čakane na tovar? Frilla online-shop ponúka produkty za zdanlivo atraktívne ceny. V poslednom čase sa však na Frilla.sk a jej slovinského prevádzkovateľa začalo objavovať čoraz viac negatívnych recenzií.
Frilla.sk má pravdepodobne spoločného prevádzkovateľa ako Vigoshop.sk a SuperZebra.sk. Ide o slovinskú spoločnosť. Ani ďalšie dva spomínané e-shopy sa však nestretávajú s najpozitívnejšími ohlasmi.
Napriek tomu, že sa nájdu zákazníci, ktorí sú ochotní tolerovať dlhé dodacie lehoty a nekvalitný tovar a sú s nákupom za dané peniaze relatívne spokojní, nakupovať na Frilla.sk sa vo všeobecnosti príliš neodporúča.
Frilla recenzie na sociálnej sieti
Frilla recenzie slovenského webu je možné nájsť na ich facebookovej stránke. Uvedených je aktuálne 68 recenzií a celkové hodnotenie 1,8 hviezdičky, takže ide prevažne o negatívne hodnotenia. Tu sú niektoré z recenzií:
- Anikó Kukolík: „Neodporúčam. Poslali mi nekvalitný tovar, vôbec nie taký, aký inzerovali…“
- Peter Marko-Jimmi: „Nedodanie objednávky podľa faktúry. Prišlo menej vecí, ako malo, samozrejme vo faktúre zarátali!!! Nezmyselné požiadavky reklamácie a zbytočné naťahovanie je jasne že hľadajú spôsob ako sa reklamácii vyhnúť. Nekupovať tu nič pokiaľ nechcete prísť o peniaze!!!“
- Roby Junior Lakatoš: „Ako môžem niekomu odporučiť niečo s čím som nebol spokojný? Objednal som 4-dielny set na spanie a oni vám pošlú niečo na oči, štetec či čo!“
- Peter Novacek: „Na základe zistení má táto firma nekvalitný tovar podradnej akosti, ktorý predávajú s obrovskou maržou. Ak kúpite v Číne vec za 1 euro a predávate ju za 15 eur tak to bude vec za 1 euro a nie kvalita za 15 eur. Reklamácie úplne ignorujú, peniaze nevrátia atď.“
- Adriana Péliová: „Zakúpila som (aj keď s vedomím, že to bude šmejd) Nano sprej na škrabance, s úmyslom dosiahnuť efekt, aký firma ponúka zákazníkom vo svojej reklame na predaj tohto produktu. Samozrejme sa moje predtuchy naplnili, kúpila som šmejd, mám pocit že obyčajnú vodu vo fľaške na reklamovaný produkt, pretože aj napriek presnému postupu sa žiaden zázrak absolútne nekonal a škrabance naďalej zdobia moje auto. A stránku samozrejme neodporúčam, aj keď si to systém nastavil presne podľa seba-naopak.“ Zákazníčka chcela obchod neodporúčať, avšak na stránke uverejnili, že ho odporúča.
V podobnom duchu sa nesú aj ďalšie recenzie na Facebooku:
- Jana Pecháčková Žiačková: „Nikdy viac, keby si skôr prečítam recenzie, ani neobjednám … tovar mi zatiaľ vôbec neprišiel, chcem túto pofidérnu firmu nahlásiť.“
- Ľubka Lacekova: „Mám zlé skúsenosti, objednala som si ručnú naparovaciu žehličku, ktorá nenaparovala. Poslala som ju nazad, eurá neposlali, ako sľúbili, bola som veľmi sklamaná.“
- Paulína Chmelová: „Firmu neodporúčam, objednala som si cez nich sadu na obočie… Peniaze mi stiahlo, neprišiel mi žiaden email o objednávke, píšem – nepodpisujú, volám – nezdvíhaju… Klamári. Nemám tovar ani peniaze.“
- Aja Astlová: „Určite neodporúčam, pretože zakúpený tovar nefunguje tak, ako na ich videu. Tovar som vrátila v zákonnej lehote, momentálne nemám tovar ani peniaze zaň, pretože mi ich nevrátili a na emaily nikto neodpovedá.“
- Nikola Králiková Jurčová: „Objednaný tovar, prišlo mi niečo úplne iné… Tovar som vrátila, odvtedy nemám ani peniaze, ani tovar, ktorý mi mal prísť. Po x mailoch stále žiadna odpoveď. Som sklamaná… Veľmi neseriózna firma… Už nikdy viac od vás. SOI bude mať radosť, že má čo kontrolovať a preverovať.“
Drvivá väčšina zákazníkov nie je spokojná s nákupom na Frilla. Frilla sk recenzie sú jednoznačne negatívne podobne ako Finlando recenzie. Nájsť zákazníka, ktorý by nákup určite odporúčal, je takmer nemožné.
Pozitívne Frilla sk recenzie – nájdu sa aj spokojní zákazníci?
Síce ich je minimum, ale nájdu sa aj niekoľkí spokojní zákazníci. Tu je niekoľko pozitívnych názorov na Frilla online-shop od zákazníkov zo Slovenska aj z Česka (Frilla.cz má rovnakého prevádzkovateľa):
- Alena Sviteková: „Objednala som si tu stromček z filcu, perfektne odkomunikovaný predaj – neprešla mi platba. Veľmi rýchle dodanie, som 100% spokojná. Ďakujem.“
- Iveta: „Objednala jsem si mini tiskárny pro vnučky, dodání zboží včas, tiskárny fungují bez problémů, k faktuře přiložen český návod, snadná instalace. Budu zde i nadále nakupovat.“
- Sivakova: „S Frilla.cz mám dobré zkušenosti. Objednala jsem si sekáček na maso, došel včas, ale chyběla jedna důležitá malá součástka. Po reklamaci, kde jsem vůbec nepočítala s kladným vyřízením, mi poslali balík, ovšem omylem s jiným zbožím. Opět reklamace a opět kladně vyřízena. Svůj sekaček mám doma. S reklamaci jsem váhala kvůli zasílání zboží nazpátek – poštovné, ale nic nebylo potřeba zasílat. Za mně plná spokojenost a dobrá zkušenost. Palec nahoru. Se sekáčkem jsem moc spokojena.“
Frilla sk riešenie sťažností
Zákazník má právo odstúpiť od nákupu Frilla do 14 dní od doručenia tovaru bez udania dôvodu. Tento postup umožňuje výmenu tovaru alebo vrátenie kúpnej ceny. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie 14 dní od prevzatia tovaru. Na platbu sa dá použiť kreditná karta, možná je tiež platba na dobierku aj cez PayPal.
Ak chce zákazník vrátiť tovar, musí zabezpečiť, aby bol nepoškodený, v pôvodnom obale a so všetkým príslušenstvom. Ak je výrobok alebo jeho obal poškodený, môže byť uplatnená zrážka. Je nevyhnutné vyplniť formulár na výmenu alebo vrátenie peňazí do 14 dní od doručenia. Po odoslaní formulára dostane zákazník e-mail s reklamačným kódom. Pri vrátení musí byť kód nalepený na obale.
Ak zákazník zistí, že jeho výrobok bol pri doručení poškodený alebo nesúhlasí s objednávkou, mal by kontaktovať zákaznícky servis Frilla do 48 hodín od doručenia na info@frilla.sk. Zákazník následne dostane automatickú odpoveď, na ktorú by mal odpovedať zaslaním fotografií balíka (s viditeľnou etiketou) a prijatých výrobkov, na ktorých bude jasne vidieť poškodenie.
V prípade nefunkčného výrobku by si mal zákazník prečítať návod na webovej stránke Frilla.sk. Ak problém pretrváva, mal by opäť kontaktovať stránku info@frilla.sk.
V prípade nespokojnosti s riešením reklamácie môže zákazník podať sťažnosť Výboru pre riešenie sporov prostredníctvom Európskej platformy pre riešenie sporov.
Cieľom tohto článku nie je zámerne odrádzať od nakupovania na Frilla.sk, ale skôr upozorniť na potrebu nakupovať s väčšou opatrnosťou a uvedomelosťou. Pravidelné sledovanie recenzií na relevantných webových portáloch môže poskytnúť lepší prehľad o aktuálnej situácii na platforme Frilla. Každý si tak môže vytvoriť vlastný názor, či je frilla.sk TOP.
Obavy z nákupu vládnu aj okolo obchodov Fruugo či Temu, avšak v týchto prípadoch je väčšina názorov pozitívnych.
Frilla shop – výhody a nevýhody nákupu
Frilla shop sa v poslednom čase stal horúcou témou vďaka lákavým cenám a neustálym zľavám. Hoci sa na prvý pohľad môže javiť ako príležitosť na výhodné nákupy, je dôležité zhodnotiť výhody aj nevýhody, ktoré nakupovanie na Frilla.sk môže priniesť.
Výhody Frilla online-shopu
- Nízke ceny a zľavy: Frilla.sk je známa svojimi nízkymi cenami a pravidelnými zľavami, ktoré môžu prilákať zákazníkov hľadajúcich cenovo dostupné možnosti.
- Prijateľná kvalita za danú cenu: Mnohí zákazníci hodnotia Frilla.sk pozitívne za to, že ponúka prijateľnú kvalitu v pomere k nízkym cenám, čo je pre nich kľúčovým faktorom.
- Rýchle dodanie: Niektorí zákazníci si všímajú rýchlosť dodania, čo môže byť atraktívne pre tých, ktorí očakávajú rýchle doručenie svojich objednávok.
Nevýhody Frilla.sk
- Nízka kvalita tovaru: Existujú Frilla sk recenzie, ktoré naznačujú, že niektoré produkty na Frilla.cz nemusia mať očakávanú kvalitu, čo môže byť riskantné.
- Problémy s doručením: Niektorí zákazníci majú problémy s doručením, napríklad s oneskorením alebo stratou zásielky, čo môže viesť k frustrácii.
- Obmedzený sortiment výrobkov: Frilla nemá príliš široký sortiment výrobkov, čo môže byť nevýhodou pre zákazníkov, ktorí hľadajú širší výber.
- Problémy s vrátením tovaru: Vrátenie tovaru si vyžaduje zaslanie balíka do Slovinska, čo môže byť náročné a zvýšiť náklady na vrátenie tovaru.
- Chýbajúca dokumentácia: Niektoré objednávky prichádzajú bez kompletnej dokumentácie, čo sťažuje sledovanie a reklamáciu chybného tovaru.
- Zavádzajúce reklamy: Niektorí zákazníci sa sťažujú, že reklamy na stránke Frilla.com môžu byť zavádzajúce a nezodpovedajú skutočným vlastnostiam výrobkov.
- Problémy s komunikáciou: Niektorí zákazníci sa stretávajú s problémami pri komunikácii s e-shopom, čo môže sťažovať riešenie prípadných problémov.
Celkovo má nákup na Frilla shop svoje výhody aj nevýhody a každý zákazník by mal pred rozhodnutím o nákupe na tejto platforme dôkladne zvážiť svoje potreby a očakávania.